Terveink

Kell egy hely! = SPOT!

 

A vidék ízei fővárosba költöznek!

Amink van! Egy hely Budapest centrumban, kreatív csapat, egy jó ötlet!

Hogyan tegyük lehetővé, hogy a városi ember is hozzáférjen a vidék ízeihez, amire oly sokan vágynak. Budapest szívében kialakítottunk egy kis találkozóhelyet… de miért is?

A termelők új piacokat szeretnének elérni, nem okvetlenül azért teszik ezt, mert nem tudnak elegendő mennyiséget értékesíteni mikrokörnyezetükben. Előre tekintve egy vállalkozás idővonalán, azt tapasztaljuk, hogy mindenki szeretne fejlődni, tudását megosztani. Ebben tudunk mi támogatást nyújtani.

Hiába kiváló az elkészített termék minősége, pl. magas a gyümölcstartalma, adalékanyagot nem tartalmaz, ha megjelenéséből ez nem derül ki, esetleg nem ezt tükrözi, vagy csak nem trendi (tetszetős).

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem vagyunk egyformák, aki nem szokott a lekvárfőzéssel bíbelődni, nem feltétlenül tudja, mennyi munkával is jár az. Mindössze annyit érzékel egy terméket a kezében tartva, amit tapintás, látás útján lehet megszerezni. Első benyomás, hogy tetszetős-e a csomagolása. A nagyobb településeken nyilván nagyobb választékból lehet csemegézni, így jól lakik a szemünk. Véleményünk szerint leginkább a külcsíny határozza meg, nyitottak-e a vásárlók az új termékre. Erre jött létre kreatív csapatunk, hogy segítsünk Brandet (márkanevet) építeni, hogy a termék nagyobb figyelmet kaphasson.

A terméknek, gyártónak arculatot tervezünk, hiszen első alkalommal az elnevezés és a megjelenés határozza meg a vevői magatartást, majd a jó ár-érték arány erősíti meg a vevőben, hogy jó döntést hozott, belőlük lesznek a visszatérő vásárlók. Már rendelkezünk tapasztalattal, referenciával a saját magunknak épített Brand kapcsán, melyről a közösségi felületek (Trippadvisor, Facebook, Instagram) aktív résztvevői elismerően nyilatkoznak. A mai modern marketing végtelen lehetőségét kínálják ezek a közösségi „terek”.

 

A koncepció

Hónapokig keresgéltünk és végül rábukkantunk egy frekventált, vonzó környezetben elhelyezkedő üzlethelyiségre, melyet közösségi térré kívánunk varázsolni. Kiállításokat, koncerteket, irodalmi esteket szerveznénk, ahol szövetkezetünk termékei mellett más szövetkezetek által előállított kézműves termékeket is kínálnánk. Ezeket nem vásárolnánk fel, hiszen akkor csak egy vevő lennénk a szövetkezetek számára, hanem üzletünk polcain helyet biztosítanánk, design-t terveznénk, márkát építenénk, célirányos marketing tevékenységgel szélesebb vásárlói rétegek számára tennénk ismertté a vidéki kézműves termékeket.

 

 

Meghatároznánk a célközönséget, a közösségi médiában pedig kifejezetten nekik szóló üzenettel keltenénk fel az érdeklődésüket, mert meggyőződésünk, hogy itt érhetünk el leggyorsabban tömegeket. Azon termelők, akik már most is rendelkeznek erős fővárosi vásárlóbázissal, mostantól egy jól elérhető értékesítési és átvételi ponton folytathatják üzletük felfuttatását. Több szövetkezettel való sikeres együttműködés kölcsönösen előnyös lehet a költségek megoszlása okán. Nem kell minden szövetkezetnek saját üzletet nyitnia, mindenhez értenie, minőségi termékét szolgáltatásaink révén költséghatékonyan tudja értékesíteni.

Sok szövetkezet részt vesz különböző kiállításokon, vásárokon, megrendelőket, potenciális vásárlókat próbálnak szerezni a fővárosban és más településeken. Mi rendszerbe tesszük a termelőket és ha az eddigi értékesítési csatorna nem volt költséghatékony, mi szolgálhatunk átvevőpontként. Ugyanígy, az együttműködésben részt vevő szövetkezetek telephelyei, boltjai is átvevőhelyként működhetnek közre, amely végül akár az egész országot is behálózhatja. Az egymástól távol eső területen tevékenykedő szövetkezetek között csatornát építenénk ki, melynek eredményeként minden bekapcsolódó szövetkezet, őstermelő terméke elérhetővé válna ebben az elosztóbázisban. Emellett közösségi tér is vagyunk, koncert, találkozó, rendezvény, mind azért, hogy még többen tudjanak rólunk.

Milyen szép is lenne, ha vendégeinket tájékoztathatnánk, hogy a nálunk fogyasztott étel mely szövetkezeti farmon előállított alapanyagból készült, vagy a sajtot mely vidéki manufaktúra készíti.

Mielőtt valaki megvásárolja a terméket, lehetőséget biztosítanánk kóstolásra. Amennyiben elégedett a termékkel, tudatos vásárlóként szerezhetné be azt, amelyre általában a nagy szupermarketekben nincs mindig lehetőség.

A kialakított közösségi térben vevőtalálkozóknak adhatunk otthont, ahol szövetkezetek, illetve védett magyar termelők a közös előrejutás érdekében eszmecserét folytathatnának. Ezek mind-mind marketingtevékenységünkhöz tartozó elemek.

 

 

Úgy gondoljuk, hogy a múlt ízei vidéken vannak, szerintem helyesen. A múlt ízeire, az ínycsiklandó ízvilágra vidéken találhatunk rá, amely tudatunkban valami oknál fogva a kézműves termék fogalmával kapcsolódik össze. Illúzióromboló lenne ezt a pozitív beállítódást egy nem dekoratív megjelenéssel végérvényesen lesöpörni az asztalról.

Miért jó ez nekünk, nektek?

Felderítettünk egy kiváló elhelyezkedésű, forgalmas helyen található üzlethelyiséget, kibéreltük hosszútávra, üzemeltetéshez szükséges engedélyek után rohangáltunk, felvettünk alkalmazottakat, betanítottuk őket, gondoskodunk értékesítési szakemberről, ellátjuk az üzlet marketing feladatait, partnereket kutatunk fel. Szolgáltatásainkkal csökkentjük költségeidet. Bőséges választékunk lesz, a termékek egymást fogják erősíteni, akár egységes arculat is megjelenhet. Teret adunk a szövetkezetek termékeinek összekapcsolására: egy termékben akár több szövetkezet terméke is megjelenhet. Nemcsak értékesítünk, hanem szolgáltatunk is (reggeli, rendezvények szervezése), tehát azonnal a ti fogyasztótokká válunk, a tőletek kapott termékből fogjuk készíteni a reggelit, vagy éppen egy rendezvényen felszolgált bort, pezsgőt, egyéb üdítőket. Szeretnénk felhívni a figyelmeteket arra, hogy ez egy hosszútávú együttműködési lehetőség. Két hónap alatt nem lehet csodát tenni. Ahhoz, hogy kölcsönösen előnyös legyen az együttműködés, sok jó ember és sok jó hozzáállás szükséges, hogy a költségeket együtt porlasszuk el.

 

Hogyan gondoljuk a kezdést?

Egyrészt az üzletet hirdetni fogjuk, lesz saját reklámunk. Másrészt a szövetkezetek termékcsoportjainak reklámja forintra váltható értéket képviselhetne.

 

Kiváló termékekkel és marketinggel a többlábon állás lenne a cél. Lesznek olyan termékek, amelyeket nem lehet sikerre vinni, ezeket majd igyekszünk kiszűrni mindannyiunk érdekében. Vegyünk példának egy terméket, a magas gyümölcstartalmú lekvárt. Ebben az esetben az egyik legfontosabb dolog a megjelenés, arculattervezés. Ha itt megvan a közös hang, a többi már gyerekjáték. Utána jöhet a marketing, reklám, mert már a nagyik is az interneten lógnak. Kampányszerűen megvizsgálnánk, mi tetszik a vásárlóinknak a lekvárok piacán. Ez iránymutatást ad, mivel jelenleg is hatalmas a Facebook és az Instagram felhasználói bázisa, a dolgunk már csak annyi, hogy összehozzuk a terméket a vásárlóval.

 

 

Ez iránymutatást ad, mivel jelenleg is hatalmas a Facebook és az Instagram felhasználói bázisa, a dolgunk már csak annyi, hogy összehozzuk a terméket a vásárlóval.

Mi egy lehetőséget kínálunk, amiben mélyen hiszünk, tehát próba cseresznye kalandra fel!

 

Készült:

Bébic Élelmiszerelőállító, Szolgáltató, Kereskedelmi Start Szociális Szövetkezet kreatív csapata által.

 

Takács József

Komendánt Irén

Karczis György

Kocsis István